وزیر اقتصاد گفت: سامانه انتقال برخط اسناد و مدارک بیمهها از خردادماه به صورت سراسری در تمام کشور اجرا میشود. بنابراین بدون نیاز به حضور فیزیکی مردم، بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده به صورت آنلاین امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر اقتصاد در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی شعبه بعثت بیمه ایران به مردم در جنوب تهران ( خزانه) به خبرنگاران گفت: ترویج دولت الکترونیک در دستور کار دولت قرار دارد و یکی از اهداف آن انتقال برخط اسناد و مدارک است. وی افزود: میخواهیم این سامانه از خردادماه به صورت سراسری در تمام کشور شروع به کار کند و مدارک به صورت آنلاین بارگذاری شوند. به این ترتیب از حضور فیزیکی مردم در شعب بیمهها و ایجاد صفهای طولانی کاسته خواهد شد.
خاندوزی در این بازدید که مدیرعامل بیمه ایران نیز حضور داشت با مراجعه کنندگان درباره روند خدمت رسانی بخشهای مختلف این شعبه گفتگو و دستورات مورد نیاز را برای رفع برخی مشکلات موجود صادر کرد.
خاندوزی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات مراجعین به شعبات شرکتهای بیمه و به ویژه مشکلات مربوط به دریافت خسارات گفت: امروز به بازدید یکی از شعبات بیمه ایران در جنوب تهران رفتیم. در اینجا برخی از مردم از معطلی زیاد و عدم حضور کارشناسان گلایه داشتند. دستورات لازم برای پیگیری این موضوع داده شد تا درصورت کمبود کارشناسی، مشکل را برطرف کنند. زیرا نباید مراجعه کنندگان به خاطر رفع مشکل خود از کسب و کار و درآمد روزانه محروم شوند. بنابراین حتی یک ساعت تأخیر هم باعت ایجاد مشکل برای مراجعه کنندگان شده و نارضایتی آنها را به همراه دارد.
وزیر اقتصاد در ادامه افزود: مسئله دوم به موضوع سقف پرداختیهای خسارت نسبت به دستورالعملها و قیمتهای مصوب کارخانههای خودروسازی در داخل کشور و قیمت قطعه در بازار مربوط است. قرار شد در این زمینه، مدیرعامل محترم بیمه ایران در تعامل با بخش صنعت و شرکتهای خودروسازی در بازنگری ها به نحوی عمل کند که باعث بهبود رضایت مردم و مشتریان شود.
وزیر اقتصاد در ادامه با تأکید بر اینکه بر اساس اظهارات مراجعه کنندگان، خسارت پرداختی توسط بیمه حتی نیمی از خسارت واقعی را جبران نمیکند گفت: حتماً مدیریت با ایجاد راهکارهایی موجب افزایش رضایتمندی مشتریان خواهند شد.
خاندوزی در ادامه گفت: علاوه بر این، مراجعه مکرر و حضور مردم و ایجاد صفهای طولانی مسئله دیگری است که باید به آن رسیدگی شود. در این زمینه بیمه ایران وعده داد که در روز عید فطر به صورت آزمایشی سامانه برخط را راهاندازی کند.
وی افزود: از خرداد ماه قصد اجرای سراسری این سامانه را در تمام کشور داریم تا مدارک به صورت آنلاین بارگذاری شود. بنابراین دیگر خبری از صفهای کیلومتری و حضور فیزیکی مردم نخواهد بود و تشکیل پروندهها برخط انجام میشود.
خاندوزی در ادامه گفت: مسئله دیگر که باید بیمه مرکزی به صورت جدی پیگیری کند، انتقال اسناد بین دستگاهها است. این مسئله ارتباطی به مردم ندارد و کار انتقال اسناد ناجا و بقیه نهادها به دیگر دستگاهها باید در کمترین زمان ممکن انجام شود. یعنی نباید برای انتقال مدارک بین دستگاهها، مردم را درگیر کرد.
وی افزود: کروکیها باید به صورت آنلاین به شرکتهای بیمه انتقال یابد و این دستور کار کلان دولت است. باید با انتقال برخط اسناد و مدارک دولت الکترونیک را ترویج دهیم تا مردم از مراجعه حضوری و دردسرهای آن خلاص شوند.
خاندوزی همچنین در ادامه این مصاحبه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت سامانه جامع تجارت نیز گفت: فرایند اتصال سامانه گمرکی ما با سامانه جامع تجارت در حال انجام است. با تشکیل تیم مشترکی با وزیر صمت کار را پیش میبریم و کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به شکل جدی و فعال نظارت میکند. بخش بزرگی از فرایند اتصال انجام شده است و تقریباً هر ماه یک جلسه نظارتی برای پیشبرد کار داریم.
وزیر اقتصاد در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: انتشار فهرست ابر بدهکاران به شبکه بانکی بدون هیچ گونه خط قرمزی و کاملاً جدی ادامه مییابد.
خاندوزی افزود: یکی از مدیران بانکهای دولتی در تماسی اعلام کرد که برخی از وزارتخانهها و دستگاههای دولتی به جهت پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ هستند. پاسخ من این بود که هر دستگاه دولتی حتی وزارت اقتصاد هم، اگر مشمول لیست است باید معرفی شود. این کار تصحیح رفتار بدحسابها و تشویق خوش حسابها را به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: دولت عزم جدی دارد و در گامهای بعد کوتاه نمیآییم. این دستور رئیس جمهوری است و وزارت اقتصاد نیز بدون هیچ اغماض و خط قرمزی این راه را ادامه خواهد داد.
وزیر اقتصاد همچنین در این بازدید به گفتگوی مستقیم با مراجعه کنندگان پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. وی از مدیر عامل بیمه ایران خواست این مشکلات را حل کند.