به گزارش کافه کارآفرینی هپی لند و به نقل از ایرنا، مهدی محبوبی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های استان یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای صنعتی را برندسازی عنوان کرد و افزود: هدف شرکت شهرکهای صنعتی حمایت بیشتر از واحدهای صادرات محور خواهد بود.
وی گفت: در کنسرسیوم صادراتی محصولاتی همچون برنج و کلوچه ورود کردهایم. معرفی این محصولات در خارج از مرزهای کشور مهمترین حلقه برای صادرات محسوب میشود که در حال حاضر از ضعف شدید رنج میبرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان به مشکلات ایجاد شده برای محصولاتی همچون کیوی طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این طریق اگر به طور مثال کشوری محصول ما را نخرید به بازارهای دیگر سوق میدهیم و با برنامه تدوین شده و زمانبندی شده صنعت را ارتقاء خواهیم داد.
محبوبی ادامه داد: ۷۲ درصد واحدهای صنعتی بهره بردار در شهرکها فعال هستند. دولت اهتمام دارد تا با حمایت از واحدهای صنعتی و مشوقها به ارتقاء و توسعه صنعتی کمک کند.
وی گفت: در دولت سیزدهم با اقدامات و حمایتهای انجام شده ۶۴ واحد صنعتی گیلان به چرخه تولید بازگشتهاند. در دولت سیزدهم ۱۰ واحد صنعتی را دانش بنیان کردیم و افزودن ۱۵ واحد صنعتی دیگر به واحدهای دانش بنیان تا پایان امسال از دیگر برنامههای شرکت شهرک های صنعتی استان به شمار میرود.
گیلان 33 شهرک صنعتی فعال دارد که ۷۱۲ واحد صنعتی در آنها به امر تولید محصولات مختلف مشغول هستند.