سه شنبه, مهر 12, 1401
20.5 C
Rasht
خانهاخبار کارآفرینیتجارتترانزیت خودرو از خلیج فارس به کشورهای حوزه خزر از طریق منطقه...

ترانزیت خودرو از خلیج فارس به کشورهای حوزه خزر از طریق منطقه آزاد انزلی

معاون امور بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی خبرداد: با حمل ۳۵۰ خودروی سواری ، خط ترانزیت خودرو از خلیج فارس به کشورهای حوزه خزر در بندرکاسپین راه اندازی شد.

به گزارش کافه کارآفرینی هپی لند و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی امین افقی با اعلام راه اندازی خط ترانزیت خودرو، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کریدورهای تجاری عبوری از ایران و استفاده از ظرفیت‌های این کریدورها برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه و ترانزیت کالا از مسیر ایران به کشورهای دیگر، سازمان منطقه ازاد انزلی این مهم را جهت توسعه دیپلماسی لجستیکی کشور در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه در این راستا برای نخستین بار، ترانزیت خودرو ، با استفاده از حمل و نقل ترکیبی از بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی راه اندازی شد و در نخستین مرحله ۳۵۰ دستگاه انواع خودروی سواری به بنادر کشورهای روسیه و قزاقستان توسط ۴ فروند کشتی تجاری ترانزیت شد.
افقی افزود : بی شک این مسیر ترانزیتی که کشورهای حاشیه خلیج فارس را به کشورهای حاشیه خزر متصل می‌کند، الگوی مناسبی در فعال سازی دالان‌های تجاری کریدور بین المللی شمال – جنوب با استفاده از مزیت‌های قانونی، جغرافیایی و لجستیکی منطقه آزاد انزلی است.

معاون بندری و حوزه خزر یادآور شد: این سازمان با توسعه و‌ تکمیل زیرساخت‌های لجستیکی و فعالسازی کریدورهای عبوری مانند کریدور شمال-حنوب و کریدور چین-قزاقستان-ایران به شاهراه ترانزیت و هاب دادوستد کالاهای استراتژیک حوزه کاسپین تبدیل شود. علاوه بر ترانزیت خودرو، در هفته‌های اخیر محموله‌های مصالح ساختمانی، مواد پتروشیمی، موادغذایی شامل میله گرد، پلی اتیلن، قیر، کاشی، گچ و خرما، بونکرهای ساخت ایران نیز از بندر کاسپبن به کشورهای حاشیه خزر صادر شد.

دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی در ادامه به مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و مشوق‌های منطقه آزاد انزلی برای رونق فضای کسب کار و رشد شاخص‌های اقتصادی اشاره و اضافه کرد: استفاده از حمل و نقل ترکیبی و ظرفیت‌های لجستکی بنادر منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از ۲۱ پست اسکله فعال، امکانات و تاسیسات بندری پسکرانه، می‌تواند در فعالسازی کریدورهای عبوری کشورمان نقش به سزایی داشته باشد. با اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری در آینده نزدیک و همچنین تکمیل اسکله رورو درحال ساخت در بندرکاسپین، این ظرفیت می‌تواند بیش از گذشته در کاهش زمان و هزینه های حمل کالا از مسیر مجتمع بندری کاسپین تأثیرگذار باشد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

spot_img

محبوب ترین ها

نظرات اخیر