دوشنبه, آذر 7, 1401
13.9 C
Rasht
خانهاخبار کارآفرینیتجارتافت قابل توجه فروش پوشاک در فضای مجازی و واقعی

افت قابل توجه فروش پوشاک در فضای مجازی و واقعی

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی در پی اختلال در اینترنت و وقایع اخیر خبر داد.

به گزارش کافه کارآفرینی هپی لند و به نقل از ایسنا، مجید افتخاری ضمن تأکید بر افت چشمگیر فروش پوشاک، در خصوص آسیب دیدن کسب و کارهای اینترنتی به دلیل قطعی اینترنت، گفت: در پی وقایع اخیر کسب و کارها دچار کاهش تقاضا شده‌اند و شرایط از زمان شروع کرونا به مراتب وخیم‌تر است. با وجود اینکه در ابتدای فصل قرار داریم، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد اغلب فروشگاه داران کالاهای جدید فصل را به بازار نیاوردند یا درصد آن بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: بسته بودن محیط کسب در ساعات طولانی و قطعی اینترنت کسب و کارها را با چالش مواجه کرده است. در این شرایط دولت باید از مطالبات خود صرف نظر کند یا آن‌ها را به تعویق بیاندازد و کمک کند کسب و کارها از بین نروند؛ اما این موارد محقق نشده است. از طرف دیگر گفته‌اند به کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌شود، اما برنامه مشخص اعلام نشده است.

افتخاری در خصوص وضعیت فروش پوشاک، به افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صنعت پوشاک خصوصی است و به نهاد خاصی وابستگی ندارد، در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.

وی در پایان اظهار داشت: برخی کارخانجات در حال تعدیل نیرو هستند که این موضوع چالش‌های جدیدی به وجود خواهد آورد. در این شرایط راحت‌ترین حمایت دولت می‌توانست تعویق هزینه‌های تامین اجتماعی باشد.

تحریریه کافه کارآفرینی
تحریریه کافه کارآفرینی
تحریریه کافه کارآفرینی هپی لند
مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

spot_img

محبوب ترین ها

نظرات اخیر